onsdag 22 februari 2017

14 dagar

Idag blir ungarna två veckor. Den största (nr 3) sprängde 400 gramsgränsen i morse, samtidigt som den minsta (nr 2) passerade 300 gram nätt och jämt. Lite ojämnt kan jag tycka. Men jag har ingen aning om hur det bör vara i en kull med katter. Jag brukar låta tjejerna få lite tid utan stora, tjocka lillbrorsan. Men egentligen verkar det inte som om det går någon större nöd på någon av dom:-)

Färgen på nr 3 är fortfarande obestämbar, men jag lutar åt smoke. För visst tusan brukar mönstrade katter vara mönstrade redan från början?

Och jag vet inte om båda tjejerna är svartsköldpaddor eller om de är svartsmoke eller om det "dammiga" uttrycket i den svarta pälsen beror på de där små insprängda fläckarna av rött. Jag tänker att det borde synas snart på alla tre, vilken färg det verkligen är.

Igår hörde jag nr 3 spinna för första gången. Så himla gulligt! Alla tre försöker att vinglandes lära sig att gå.


Inga bilder idag, fotografen är bortrest.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar